"Mladý člověk může cvičit, starý člověk může cvičit i člověk, který nemá sílu může cvičit. Jedině líní lidé, ti cvičit nemohou." (Šarath Rangaswamy, mistr aštanga jógy) 

JÓGA V PRAXI

Hatha jóga

Tento prastarý systém jógy, jehož hlavní součástí jsou ásany-pozice těla, pránájáma-ovládání dechu a meditace-zklidnění mysli, je znám také pod názvem Radža jóga (královská jóga pevné vůle a sebekázně). Hlavním důvodem k praktikování Hatha jógy je zlepšení mentálního a fyzického zdraví. Více než obsáhlost hodiny, co do jógových pozic, se v praxi zaměřujeme na dech a provedení daných ásan. Pozice jsou sestaveny a navazují na sebe tak, aby byly přechody z pozic šetrné k tělu a kloubům a zároveň si člověk uvědomoval svůj dech.

Jemná jóga (ranní jóga)

Tato forma jógy je věnována především těm, kteří chtějí svému tělu šetrnou a poklidnou cestou ulevit od bolesti a napětí ve svalech. Jemná jóga pracuje s dechem, vědomím vnímáním jednotlivých částí těla a mobilizací kloubů - to vše jde velice šetrnou formou ruku v ruce. Hodiny jsou ve velice poklidném tempu, neboť dech vede každý náš pohyb. Praxe je zaměřena na harmonizaci a koncentraci dechu, protažení páteře- zádových svalů a zadní strany nohou, uvolnění kyčelních kloubů, prokrvení jednotlivých částí těla a celkové uvolnění svalů. 

Dětská jóga

Jóga je věda o těle, mysli, vědomí a duši. Pomáhá rozvíjet naší osobnost. Cvičením jógy získáváme kontrolu nad svým tělem a myslí a to nám pomáhá zvládat obtížnější životní situace.  

Co může dítě školního věku získat jógovým cvičením. Radost ze života. Hlubší uvědomění si sebe sama a svého okolí. Zvýšení schopnosti koncentrace a zlepšení školních výsledků. Pochopení a pozorování procesů a dějů ve svém těle. Rovnoměrný
vývoj celého organismu a duševní vyrovnanost. Správné držení těla se vzpřímenou páteř. Zlepšení
smyslu pro rovnováhu.


Těhotenská jóga

Praxe jsou vhodné pro období těhotenství od momentu zjištění těhotenství až po okamžiku porodu. V průběhu praxe jsou voleny ásany vhodné pro těhotné - posílení, uvolnění a zklidnění těla. V praxích dýcháme plným jógovým dechem v rytmu našeho těla a tím tak dáváme nejen sobě, ale především miminku tu nejlepší výživu. Závěr hodiny patří relaxaci. Budoucí maminky mohou kdykoliv v průběhu hodiny přestat cvičit a v klidu si odpočinout. Pravidelné praxe zaručuje, že svaly v průběhu těhotenství neochabnou a naučí se relaxovat. Těhotenská jóga je vhodná pro těhotné ženy, ženy po porodu, ale i pro všechny ty, kteří mají rádi klidnou a relaxační formu jógové praxe.